вторник, 1 октября 2019 г.

День 17. Відвідування уроків

  1 урок, який я відвідала - правознавство.
 Тема уроку: Поняття та види виборчих систем.

 Мета уроку: ознайомити учнів з видами та особливостями виборчих систем; розвивати вміння правильно вживати та застосовувати на прикладах поняття мажоритарна виборча система, «пропорційна виборча система»; формувати вміння характеризувати виборчі системи; розвивати навички участі в моделюванні правових ситуацій; виховувати повагу до народного суверенітету.






  
   Основні поняття:  мажоритарна виборча система, пропорційна виборча система, імперативний мандат, вільний мандат.
   Актуалізація опорних знань і вмінь учнів відбулася шляхом виконання навчальної вправи з моделювання виборчого процесу «Президентські вибори». Учні об’єдналися у шість груп:
перша — кандидати в президенти; готують передвиборчі промови;
друга — ЦВК реєструє кандидатів та оголошує результати виборів
третя та четверта — дільничні виборчі комісії, організовують голосування на своїх дільницях та передають результати до окружної виборчої комісії;
п’ята — окружна виборча комісія; опрацьовує результати виборчих дільниць та передає результати до ЦВК;
шоста — виборці.
   Учитель оголосив «постанову парламенту про проведення виборів та про створення в класі виборчого округу № 1 та першої й другої виборчих дільниць. Групи, що входять до складу «виборчих комісій», займають відведені їм місця. «Дільничні комісії» складають списки «виборців». Далі ЦВК «реєструє кандидатів у президенти» (учнів, яким заздалегідь було видано таке завдання). Оголошується список кандидатів у президенти. Кандидати виступають з промовами (1 хв). Далі відбувається процес голосування заздалегідь підготовленими бюлетенями, підрахунок голосів на дільницях, складання протоколів та передання результатів до окружної комісії, яка в свою чергу опрацьовує дані та передає до ЦВК. ЦВК оголошує результати виборів.
   Ця ділова гра справила на учнів добре враження, оскільки на уроці панувала зацікавленість та трудова атмосфера.
    Вивчення нового матеріалу подавалося розповіддю вчителя, мова якого була виразна та чітка. Вчитель надав необхідну інформацію відповідно до теми уроку, послідовно та систематично виклав основні положення. Учні уважно слухали вчителя та робили конспект у зошиті.
   Далі вчитель запропонував роботу в группах з текстом підручника: учням необхідно біло виправити помилки в тексті швидше та якісніше, ніж інша група.
   Закріплення вивченого матеріалу вчитель провів шляхом опитування: 
1. Що таке виборча система?
2. Які види виборчих систем ви знаєте?
3. Чим імперативний мандат відрізняється від вільного?
4. Назвіть способи кваліфікації видів виборів та наведіть приклади.
На підсумок уроку вчитель вказує на використання у світі різних типів виборчих систем, проте головною ознакою виявлення справжньої волі народу є чесність та прозорість виборів.
Загалом можна проаналізувати, що вчитель дуже затягнув по часу етап актуалізації знань та мало приділ уваги їх закріпленню, але загальне враження від уроку позитивне.

  2 урок, який я відвідала - історія України.
Тема уроку: IV Універсал Української Центральної Ради. Мирний договір УНР із Центральними державами
Мета уроку: з’ясувати зміст ультиматуму Раднаркому Центральній Раді, як було проголошено радянську УНР, хід війни радянської Росії проти УНР, зміст та значення IV Універсалу УЦР, умови Брестського мирного договору, результати Кримської операції 1918 р.; ознайомитися з основними положеннями Конституції УНР;
   Оскільки тема велика, то вчитель вирішив відразу почати виклад нового матеріалу та наголосив, що в кінкі уроку буде математичний диктант, що відразу налаштувало учнів на продуктивну роботу.
План розповіді вчителя: 
1. І Всеукраїнський з’їзд Рад
2.Утворення радянської УНР (розповідь учня)
3. Наступ радянських військ (розповідь учня)
4. Проголошення незалежності УНР
5. Мирні переговори у Брест-Литовську (сценка)
6. Кримська операція 1918 р. – військовий похід групи армії УНР на Крим проти більшовиків (розповідь учня)
7. Законотворча діяльність УЦР взимку – навесні 1918 р.:
   Під час розповіді вчитель відразу учням давав різні завдання на освоєння:
1. Робота з документом:
 Які були Загальні постанови Конституції?
 Які права одержав український народ по Конституції?
 Які були органи влади УНР?
2. Складання асоціативного гроно «Конституція УНР»
  На кінець уроку вчитель влаштував історичний диктант, де учні мали дати короткі відповіді на запитання. 
Учні уважно слухали диктант та активізували пам'ять і мислення задля гарної оцінки за цю роботу.
   В цілому, урок пройшов продуктивно та в гарному темпі, але не відрізнявся від інщих якимсь цікавим прийомом чи формою роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий