вторник, 15 октября 2019 г.

День 27. Спостереження за поведінкою учнів з різними типами сприймання

 У мене за час практики було багато можливостей поспостерігати за різними типами учнів та, як вони себе поводять за буденними справами. Я для себе визначилась, що в 10-му класі є 3 групи учнів з всіма існіючими типами сприймання: візуали (11/30), аудіали (16/30), кінестетики (3/30).  Наприклад, подивитися хто як записує домашнє завдання. Припустимо, воно записане на дошці:
Візуали: поспішно відкриє щоденник і запише, вірніше, перепише з дошки те, що задано додому. Він надає перевагу, щоб потрібна інформація була у нього, ніж питати її в інших. Він легко сприймає її записаною саме на дошці.
Аудіал: якщо захоче записати домашнє завдання в школі, то, скоріше за все, перепитає її у сусіда по парті. З слуху запише цю інформацію собі в щоденник. Дома може пере телефонувати  однокласникам і запитати , що задали. Чи попросить, щоб це зробили його батьки
Кінестетики: частіше за все довго риються у себе у портфелі, дістають звідти підручники, знаходять потрібні сторінки і прямо в підручнику обведуть номери потрібних вправ.
Багато що дало спостереження за учнями під час перерви:
Візуали: частіше за все залишаються в класі, якщо більшість учнів з нього виходять.  Для нього головне – можливість спокійно поринути в свої зорові образи. Але йому можуть помішати шумні діалоги аудіалів чи подвижні ігри кін естетиків. Тоді він воліє вийти в коридор, де буде спостерігати за іншими учнями чи роздавлюватись інформацію на стінах.
Аудіали: використовують перерву, щоб наговоритись та пошуміть. Особливо якщо на попередньому уроці приходилося «тримати ріт на замку».
Кінестетик: йому перерво потрібна для того щоб поворушитись та розі м’ятись.  
Ці спостереження говорять про те, що кожен учень інстинктивно вибирає спосіб відновлення сил притаманний лише йому.
 Так само індивідуально потрібно  підходити до кожного з них в навчальному процесі.
 Спеціалісти кажуть, що від візуала можна вимагати швидкого розв’язування задач; від аудіала – швидкого повторення почутого їм матеріалу; від кінестетика краще не чекати не того, не іншого – він потребує іншого відношення, йому потрібно більше часу та терпіння  зі сторони вчителів та батьків.
Погляньте, як діти переписують домашнє завдання з дошки.
Візуал просто запише його в зошит чи щоденник. тому що надає перевагу мати інформацію у себе під рукою.
     Аудіал перепитає сусіда по парті і на слух запише. А скоріш за все не запише. Після уроків сяде на телефон і дізнається у однокласників.
Кінестетик спробує перегортати підручник, знайде потрібні сторінки і прямо там обведе завдання.
У 10-му класі рідко буває день без зауважень. Я зробила висновок, що найбільший ефективно буде, якщо робити його відповідно до способів сприйняття інформації даної дитини. Візуалу краще зробити сигнал рукою, аудіалу тихенько промовити: «уважно чи тихіше». А кінестетику достатньо положити руку на плече.
Щоб успішніше учні сприймали інформаціює свої маленькі хитрощі, які можна використовувати під час уроку: візуалу потрібний під рукою листочок, на якому процес осмислення і запам’ятовування матеріалу можна малювати, креслити. Можна використовувати комп’ютер і проекційну техніку для пояснення теми.

Сьогодні я відвідала урок фінансової грамотності
     Тема уроку: Планування значних фінансових подій. Бюджет
Мета уроку:  
дидактична: ознайомлення із поняттям і видами значних фінансових подій, які відбуваються в родинах, вивчення базових термінів, які при цьому використовуються, розширення уявлення щодо місця домашнього господарства в сучасній економіці, набуття практичних навичок щодо планування значних фінансових подій сім’ї.
розвивальна: розвивати цікавість учнів до економіки, економічне мислення, пам'ять, увагу, вміння робити висновки та узагальнення;
виховна: виховувати уважність, натхнення, позитивну мотивацію до навчання,  активну позицію в житті.
Форми роботи:   групова, колективна
     Основні компетентності учня:
    Знає і розуміє: що таке сімейний бюджет і види значних фінансових подій, що відбуваються в сім’ї.
    Уміє і застосовує: планування значних фінансових подій у сім’ї.
    Виявляє ставлення і оцінює: стан сімейного бюджету з урахуванням впливу значних фінансових подій.
    Форми роботи на уроці: робота в групах, колективна робота. 
    Структура уроку відповідає дидактичній меті, логіці навчального процесу, наступний етап випливає з попереднього, раціонально розподілено час між ними. Структура уроку відповідає його змісту, завданням і цілям, а також логіці навчального процесу. Була чистота, порядок, готовність до роботи . При роботі використовувались посібник та план – конспект вчителя, політична карта,атласи,схеми,таблиці.
    Урок розпочався з організаційного моменту, учнів було ознайомлено з темою, метою і завданнями уроку. На дошці було зазначено план уроку.
Новий матеріал викладався дуже жваво, вчителька активізовувала діяльність учнів шляхом привернення їх уваги до обговорення зазначеної тем. 
    Далі вчитель запропонував об'єднатися в 3 групи. Запитання для обговорення:
                   1.Яким чином пов’язані між собою рівень доходів і структура сімейних витрат?
2.Чому важливо тримати сімейні витрати під суворим контролем
Підсумок уроку був у вигляді фронтального опитування:
1.У чому полягає суть сімейних витрат? Які причини їх виникнення ви знаєте?
2.За якими критеріями класифікуються сімейні витрати?
3.Як поділяються сімейні витрати за видами?
4.Назвіть витрати, які є постійними для родини, а які – тимчасовими.
5.Які фактори впливають на зміну обсягу витрат сім’ї?
6.Яким чином здійснюється прогнозування сімейних витрат?
7.Для чого в межах бюджету сім’ї створюються грошові фонди?
  Цікавим є те, що учні записували основні терміни окремо у словники, що є дуже зручним для використання: витрати сім’ї, кредит, потреби сім’ї, прогнозування сімейних витрат, бюджет
    У цілому можна сказати, що учителька показала себе висококваліфікованим фахівцем.Вона уміє володіти класом, тримати увагу учнів, активізувати їх діяльність, викликати зацікавленість до матеріалу, який викладається. Стиль, манера спілкуватись, зовнішній вигляд – все казало про те, що вона відмінно підготувався до заняття, а також про досвід проведення уроків.
     У свою чергу учні теж показали себе з найкращої сторони. Вони були дисципліновані , відчувалася повага до вчителя і одне до одного.


Комментариев нет:

Отправить комментарий