четверг, 12 сентября 2019 г.

День 4. Відвідування уроків


  Трудовий день розпочався з ознайомлення з методикою проведення соціометричного дослідження та етапами обробки результатів. Оскільки потрібно було проводити соціометрія за двома критеріями, я обрала наступні запитання для учнів класу:
*офіційний критерій: "Якби не знав, як виконувати домашнє завдання, то до кого б звернувся? "
* неофіційний критерій: «Якби ти мав зайві квитки в кіно, 
кого би ти запросив з собою?».
  Для того, щоб процедура дослідження пройшла максимально швидно, я підготувала для кожного учня окрему карту з двома запитаннями та місцем для відповіді. Таким чином, учням не потрібно було весь час повторювати запитання та пояснювати завдання.

  1 урок, який я відвідала - алгебра. 
Тема уроку: «Числова функція. Способи задання функції».
  Урок супроводжувала презентація, яка транслювалась на телеекрані, чим відразу вчитель зацікавила учнів. Мотиваційний момент вдався завдяки тому, що вчитель провела аналогію теми уроку з реальним життям: "Процеси реального світу тісно пов'язані між. собою. Серед різноманіття явищ вчені виділили такі, у яких взаємозв'язок величин настільки тісний, що, знаючи значення однієї з них, можна визначити значення другої величини. Наприклад, знаючи сторону квадрата, можна знайти його площу або периметр." Далі була актуалізація опорних знань шляхом опитування учнів про означення функції, позначення, аргумент та залежну змінну, облась визначення та значення. Учні пригадували довго та не могли чітко сформулювати визначення, але швидко згадали позначення. Загалом, актуалізація була короткою, але важливою для учнів. Для кращого закріалення повтореного, вчитель запропонувала знайти область визначення та значення функцій. Учні працювали в парах, що сприяло згуртованості класу. Цікавими були задачі за графіком, адже вчитель підібрала реалістичні дані про наше життя: вольт-амперні характеристики деяких електричних елементів, тобто залежність сили струму від напруги задано графічно, кардіограму людини, яку можна вважати графіком зміни електричного потенціалу на волокнах серцевого м'яза під час його скорочень. Учні досить позитивно відреагували на такі приклади, адже їх завжди цікавить питання "Де математику застосовують в житті?". Потім вчитель провела тестування, але учні не були зосереджені та розсіювали свою увагу. Загалом,  перша частина уроку пройшла вдало, але завершення могло бути кращим.

     2 урок, який я відвідала - українська література. 
Тема уроку: "Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури".
  Урок пов’язаний із попередніми оглядовими заняттями, на яких учитель подавав відомості про літературний процес, окреслив політичну ситуацію того часу. Наскрізна цитата уроку: "Одне лиш знаю: біль за людей завжди тяжко мене палить. І. С. Нечуй-Левицький"
Навчальний матеріал повністю відповідає темі уроку, має виражене виховне значення, сприяє естетичному розвиткові дітей. Учитель використовував лише вербальні засоби навчання (шкільна лекція), найбільш важливий матеріал записував на дошці. Учні у своєму мовленні послуговуються русизмами. Деякі учні розмовляють лише російською (це пояснюється багатонаціональністю класу). Учитель намагався виправляти помилки. Було проведено класичний урок із застосуванням учителем пояснювально-ілюстративного та евристичного дидактичних методів; методичні прийоми відповідали методам. Матеріал можна було б подавати з більшою емоційністю, що зумовило б більшу зацікавленість учнів. Оцінки були оголошені й аргументовані. Домашнє завдання учитель оголосив та прокоментував наприкінці уроку. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий